KWAPO: bevraging van patiënten in de apotheek
De apotheek is een centraal ankerpunt in de lokale gezondheidszorg. Daarom is het belangrijk om de kwaliteit van de aangeboden zorg te waarborgen én te versterken. Dat doen we via het KWAPO-onderzoek, een project dat Apotheia uitrolt in samenwerking met het Vlaams Instituut voor Kwaliteit van Zorg en Mathias Neefs, masterstudent in het management en beleid van de gezondheidszorg.
KWAPO staat voor KWaliteit van zorgverlening in de APOtheek. Dit onderzoek wil de ervaringen van patiënten met de zorg en dienstverlening in de apotheek in Vlaams-Brabant in kaart brengen. Dat gebeurt aan de hand van een (digitale) vragenlijst, die patiënten kunnen invullen om de kwaliteit in de apotheek te evalueren. Door patiënten hierbij te betrekken, kan de farmaceutische zorg nog patiëntgerichter en effectiever gemaakt worden. Binnen deze bevraging wordt ook gepolst naar hoe patiënten een geïntegreerde zorgbenadering ervaren. Aan het KWAPO-project nemen momenteel 70 apotheken deel.
We houden je op de hoogte over de resultaten!
Heb je vragen over dit onderzoek? Dan mag je contact opnemen met Mathias Neefs via mail mathias.neefs@student.kuleuven.be of telefonisch op 0491/93 51 51.