Contacteer ons
Nieuws Agenda Zoekertjes Word lid

Formulier van de apotheek (FAGG) 

Het formulier dient als risicoanalyse voor het FAGG en om informatie uit te wisselen over de werkzaamheden van de apotheek, de producten die in de apotheek worden bereid en afgeleverd en de personeelsstructuur.

Procedure

De apotheker-titularis vult het formulier in via het webportaal van het FAGG. Dat moest een eerste keer gebeuren vóór 1 april 2024. 

Sindsdien moet je het formulier elke drie jaar opnieuw invullen én moet je het jaarlijks valideren

Het webportaal bestaat uit vier onderdelen:

  • Mijn meldingen geeft chronologisch aan welke rapporten en formulieren beschikbaar zijn en welke acties je moet ondernemen.

  • Mijn apotheek bevat alle apotheekgegevens die je up-to-date dient te houden.

  • Mijn dossier bevat het Formulier van de Apotheek, maar ook inspectierapporten en de handleiding van het webportaal kan je hier terugvinden.

  • In Mijn verdovende middelen kan je jouw verdovende middelen registreren en raadplegen.

Wijzigingen doorgeven

Bepaalde wijzigingen moet je sneller doorgeven: 

  • Een wijziging van het e-mailadres van de apotheek moet je binnen de 7 kalenderdagen doorgeven. 

  • Een nieuwe titularis moet zich binnen de 15 kalenderdagen verbinden met het webportaal om het e-mailadres en de gegevens van de apotheek te bevestigen of aan te passen. 

  • De inspecteur kan het formulier annuleren bij foute informatie. In dat geval moet je de aanpassingen binnen de 15 kalenderdagen doorgeven. 

  • Als er iets wijzigt aan de onderwerpen IMV, online verkoop van geneesmiddelen of medische hulpmiddelen of aan de uitbesteding van magistrale (homeopathische) bereidingen, moet je die aanpassingen binnen de 30 kalenderdagen doorgeven. 

Terug naar het dossier over Kwaliteit in de apotheek

Naar het overzicht van onze themadossiers

Hallo! Heb je een vraag? Contacteer ons, wij helpen je graag verder.